هدف دارای یک تعریف خاص و ویژگی های متمایز می باشد که اگر فردی با توجه به آن ویژگی ها مسیر موفقیت خود را طی کند، به این فرد انسان هدفمند گفته می شود. اما قطعا این مسئله عنوان می شود که این ویژگی ها چیست؟

قبل از همه این تعاریف و ویژگی ها لازم است بدانیم مهمترین بُعد هدف، شناخت درست آن است. هدف باید ارزش دست یابی و تاثیر ماندگار در زندگی ما داشته باشد. شاید اولین و بزرگترین دلیل اینکه برخی افراد همواره در یک مسیر از موفقیت دورتر می شوند، این است که نمی دانند چه می خواهند، یا نمی دانند باید چه چیزی را بخواهند!!

حالا برمیگردیم به بحث ویژگی های هدف که تاثیر زیادی در شناخت درست آن نیز دارند:

اولین ویژگی هدف خاص و منحصر به فرد بودن آن است. یعنی هدف شخص دیگری در نظر شما ممکن است حتی خنده دار هم به نظر برسد، یا بلعکس. اما هر فرد با توجه به خواسته ها و نیاز های خودش می تواند هدف منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

دومین ویژگی هدف واقعی و در دسترس بودن آن است، یعنی چیزی را هدف قرار دهیم که واقعا وجود دارد، حتی اگر ما اولین نفری باشیم که به آن دست پیدا می کند.

سومین و یکی از مهمترین ویژگی ها نیز، زمانبندی اهداف به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
این تعاریف به صورت مختصر و کوتاه ویژگی های هدف را بیان می کنند، اما همچنان میگوییم فردی که می داند چه میخواهد، از مسیر دستیابی لذت می برد و مقصد خود را معین کرده است، قطعا رویای دوری نخواهد داشت و آینده اش را خواهد ساخت.

کد نمایش داده شده را با دقت وارد نمایید